Recenzia: Grand Theft Auto V

Recenzia: Grand Theft Auto V

august 16, 2018 1 Od rbo456
Zdieľajte so svojimi kamarátmi
  • 4
    Shares

Recenzia: Grand Theft Auto V

Prvé GTA vyšlo na prelome rokov 1997 a 1998. Grand Theft Auto je stará klasická akčná hra a je základom zo série Grand Theft Auto od Rockstar Games a DMA Design (teraz Rockstar North) vydaná firmou CSA Games. Dlho očakávaným Grand Theft Auto V  sa vývojari rozhodli 17. septembra 2013 naplniť herné pulty touto hrou. Hra vyšla na platformy Xbox 360 a PS3 a skoro o dva roky na PC, PS4 a Xbox One.  GTA V sa odohráva v krásnom meste v takzvanom Los Santos. V Los Santos sa odohrávalo jedno z najviac úspešných výrobkov GTA série Grand Theft Auto San Andreas. Presne ako v GTA San Andreas sú neobmedzené možnosti presnejšie, je to masívna rozloha 120 kilometrov štvorcových. Rozdielom od predošlých dielov je, že máte na výber až tri postavy za, ktoré hráte príbeh a počas príbehu si ich môžete prepínať. Hovoríme o postavách Michaela, Trevora a Franklina.

Vieme, že dej sa odohráva na západnom pobreží Ameriky. Prvým hrdinom je Michael, bývalý kriminálnik na odpočinku, ktorý žije bohatým, ale nudným životom. Žena ho podvádza, deti neposlúchajú a hľadá z toho cestu von. Presným opakom je Trevor, psychopat, neustále agresívny, ktorý sa s nikým nemazná a vedie svoj malý drogový biznis na vidieku. Tretím je Franklin, mladý zlodej áut čakajúci na príležitosť, ako sa posunúť v rebríčku kriminálnikov. Tá príležitosť nastane v deň, keď stretne Michaelom. Následne začína 25 hodinové dobrodružstvo týchto postáv, ktoré vás v 69 hlavných misiách zavedie ku koncu, kde budete mať na výber z troch možností ako skončiť toto ich dobrodružstvo. Hra má okrem skvelého príbehu aj živý online, v ktorom máte tiež neobmedzené možnosti. Môžte tam hrať s kamarátmi Heisty za ktoré dostanete finančnú odmenu a môžte si kúpiť na čo si len spomeniete, autá, domy, biznisy. Ale je tam aj mnoho iných aktivít ako napríklad závody s autami alebo aj deathmatche.

Hra po technickej stránke je veľmi dobre optimalizovaná a zvládnu ju aj slabšie počítače. Mesto je prepracované do detailov, nenájdete tu vec, ktorú by ste chceli zlepšiť. Nájdete tu krásu mesta, ale aj vidiek, ktorý je tiež prepracovaný do detailov. Na vidieku môžete výjsť na najväčšiu horu v hre Mount Chiliad na ktorú ste sa mohli dostať v GTA San Andreas po odomknutí druhého mesta.

Hru by som hodnotil ako výnimočnú od všetkých iných hier. Určite si ju odporúčam kúpiť vďaka jej prepracovanému prostrediu, príbehu a famóznemu “onlinu”. Hru by som hodnotil 10z10.