Ako Peckahry hodnotí hry

Recenzie sú súčasťou stránok Peckahry.sk. Snažíme sa poskytnúť úprimnú a dobrú kritiku bez kompromisov. Taktiež sa snažíme udržať čo najvyššiu úroveň a preto sme sa rozhodli zverejniť naše “pravidlá” pre recenzovanie hier.

Nie sme však neomylní, ale naše chyby napravíme hneď ako to bude možné. Prosím berte na vedomie, že názory našich recenzentov sa môžu líšiť s tými vašimi. Váš uhoľ pohľadu môžete vyjadriť v komentároch.

Čo a ako recenzujeme:

Bodové hodnotenie:  Preverujeme a priraďujeme bodové skóre k hrám alebo k DLC, ktoré sú dostupné na predaj alebo k dispozícií prostredníctvom nákupov v hre rovnako ako aj nevydané hry, pre ktoré nám bola poskytnutá recenzentská kópia už skôr. Po publikovaní recenzie môžeme pokračovať na pokrytie zaujímavých bezplatných aktualizácií, ale bodové skóre je konečné a nemenné! Aktualizované opätovné vydania (remastre) však môžu dostať nové recenzie.

Predbežný prístup, alfa a beta: Stav dokončenia hry by nemal zabrániť tomu, aby sme ju chválili alebo kritizovali. Najmä ak sa predáva, ale tiež si uvedomujeme, že hry Steam Early Access a iné predbežné verzie podliehajú veľkým zmenám. Tieto hry sú označené ako nedokončené. To nás ale nezastaví v tom, aby sme povedali, čo si o nich myslíme.

Hry na epizódy: Ak je hra uvoľnená v epizódach, ktoré je možné zakúpiť samostatne, každá epizóda sa môže prehodnotiť samostatne, ale môžeme sa rozhodnúť, že je veľmi užitočné prezrieť si celú sezónu ako balík. Modely s epizódnym uvoľňovaním sa líšia od hry po hru, takže si dovoľujeme flexibilitu pri rozhodovaní o tom, ako sa k nim postaviť.

Online hry: Hry, ktoré vyžadujú neustále pripojenie na internet (akákoľvek hra s hlavným režimom pre viacerých hráčov alebo DRM vždy online), nebudú ohodnotené až do jej vydania. V priebehu hrania môžeme uverejňovať “prebiehajúce prehľady” alebo “recenzia v priebehu” a dokumentovať našu počiatočnú kritiku, kým pracujeme na dosiahnutí konečného hodnotenia.

Technická výkonnosť:

Vždy posudzujeme technickú kvalitu pri posudzovaní hier a hlásime, keď narazíme na pády, chyby alebo iné problémy. Dropy FPS nás zaujímajú a odrazí sa to na konečnom skóre.

Každá hra je však iná, a tak k tomu aj pristupujeme. Napríklad je dôležitejšie, aby strielačka podporovala monitory s rozlíšením 144 Hz ako veľká strategická hra.

Bodovací systém:

Peckahry používa 10 bodový systém. Popisy tu slúžia na objasnenie toho, čo toto skóre najčastejšie znamená pre nás. Skóre je pohodlné zhrnutie názorov recenzenta, ale stojí za to zdôrazniť, že to nie sú samotné recenzie.

0 – Veľmi rozbité alebo až útočné zlé, absolútne žiadna hodnota.

– Mohli by sme nájsť jednu peknú vec, aby sme o tom povedali, ale stále nestojí za nikoho čas alebo peniaze.

2 – Úplne nedosahuje svojich cieľov. Veľmi málo dobrých vlastností.

3 – Pokazené a sú sklamaním.

4 – Ostatné hry to pravdepodobne robia lepšie, alebo jej jedinečné vlastnosti nie sú vykonávané obzvlášť dobre.

5 – Je tu niečo, čo sa nám páči, ale môže byť odporúčané len s veľkými námietkami.

6 – Dobrá hra, ktorá určite stojí za to hrať. Páči sa nám.

7 – Skvelá hra s výnimočnými okamihmi alebo funkciami. Milujeme ju.

8 – Presvedčivé odporúčanie pre väčšinu PC hráčov.

9 – Absolútne brilantné. Je to jedna z najlepších hier, akú sme kedy hrávali, a odporúčame ju svetu.

10 – Jednoducho dokonalé. Niet viac čo dodať.

Zmena skóre po publikovaní recenzie je nepraktická a problematická. Skóre je šírené tak široko online, že prvé skóre, ktoré udeľujeme, bude pravdepodobne to, ktoré sa udrží, a jeho zmena spôsobí zmätok. Vzhľadom na to, že mnohí naši čitatelia sa dozvedia o našom verdikte prostredníctvom agregačných služieb a iných stránok, zvážime skôr konzistentnosť než selektívne prehodnocovanie obrovského počtu aktualizovaných hier.

Vždy kladieme dôraz na presnosť včasnosti pri vydávaní skóre – v niektorých prípadoch môžeme čakať dlhšie na preskúmanie hier alebo článkov v priebehu, aby sme sa uistili, že budú správne. To znamená, že recenzia musí slúžiť ako snímka hry v čase jej vydania: nebolo by možné udržať presný “živý” dokument o hodnote každej hry na PC. Ak sa po spustení hry objavia problémy, ktoré vyžadujú druhý pohľad, o nich sa dozvieme prostredníctvom nasledujúcich článkov. Skóre nemôže byť prediktívne, ale môžeme reagovať na nový vývoj prostredníctvom pokrytia po uverejnení.